Returnering

DIN RET TIL REKLAMATION

Ved modtagelsen af dine produkter, har du pligt til inden rimelig tid at undersøge produkterne for at sikre, at de svarer til det, du har bestilt.

Du har ret til 2 års reklamation ifølge købeloven. Vælger du at benytte dig af din reklamationsret, vil udfaldet af reklamationen altid afhænge af den aktuelle situation, så vi finder den optimale løsning fra gang til gang – i udgangspunktet vil der være tale om følgende mulige udfald:

  1. At få fejlen rettet ved reparation – hvis muligt
  2. At få varen ombyttet
  3. Afslag i prisen
  4. Refundering af købsbeløbet inkl. fragt

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet, særligt henledes opmærksomheden på at håndtere fibre efter vaskeanvisninger oplyst af producenten .

Du skal reklamere inden rimelig tid efter at du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af produktet, hvis reklamationen er berettiget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal reklamationen indsendes til os på email til sara@genuina.dk. Det er også muligt at aflevere produktet personligt på butikkens fysiske adresse efter forudgående aftale.

Når du reklamerer/returnerer et produkt, bedes du angive ordre- og fakturanummer på pakken, samt vedlægge kopi af ordrebekræftelse og faktura for produktet.

Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig skriftligt pr. email for at aftale det videre forløb.

RETURRET/FORTRYDELSE

Som forbruger/privat handlende har du sædvanligvis fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten gælder i 14 dage, regnet fra den dag du modtager dine varer.

Du kan dog IKKE fortryde køb af specielt tilpassede eller specialfremstillede produkter, samt digitale produkter som ex. opskrifter. Ved køb af digitale produkter/opskrifter og accept af vores handelsbetingelser, accepterer du samtidig, at dine 14 dages returret på det digitale produkt bortfalder.

Ved alle øvrige produkter (ikke specielt tilpassede og specialfremstillede samt digitale produkter), kan du fortryde dit køb, efter at du har indgået købsaftalen. Du kan kun fortryde købet af hele og ubrugte produkter.

Når du modtager produktet, skal du have benyttet dig af din fortrydelsesret senest 14 dage efter, at du modtog produktet.

Det vil sige, at du senest på 15. dagen efter, at du modtog produktet, skal returnere det til os. Hvis den sidste dag for udøvelse af din returret falder på en helligdag, en lørdag, grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

Det er tilstrækkeligt for rettidig returnering, at du har overgivet produktet til fragtfirmaet senest på sidstedagen. Husk at sikre dig fyldestgørende kvittering for overgivelsen, så du har mulighed for at dokumentere for fragtfirmaet, at produktet er i deres varetægt, da det er dit ansvar at få erstatning fra fragtfirmaet ved bortkomst.

Du kan kun benytte dig af din returret, hvis produktet returneres i væsentlig samme stand og antal, som da du modtog det. Fortrydelsesretten bortfalder derfor helt, hvis du har taget produktet i brug.

Når du udnytter fortrydelsesretten, skal du selv betale for fragten, når du returnerer produktet. Produkter returneret på efterkrav vil derfor blive afvist.

NÅR DU SKAL RETURNERE

Du skal sende retur produktet til følgende adresse:

Genuina Garn & Håndværk, Hovedgaden 52A, st., 8220 Brabrand

  • Husk at vedlægge retursedlen, som kan hentes her
  • Omkostninger ifm. returnering, skal du selv afholde – du kan oprette et returlabel her 

Når du returnerer, er du ligeledes ansvarlig for, at varen er pakket ind på en måde, så vi modtager varerne i samme stand, som da de forlod butikken – det betyder også at banderoler, plomberinger og forseglinger ikke må være brudt.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.

Når vi har haft lejlighed til at undersøge dit returprodukt, tilbagebetaler vi dig dine penge. Pengene bliver indsat på det betalingskort du har brugt ved transaktionen. Normalt refunderer vi beløb for returvarer indenfor 1-5 hverdage fra modtagelse af varen. I travle perioder kan der gå op til 14 dage.

Hvis vi ikke mener betingelserne for udøvelse af returret er opfyldt, så kontakter vi dig og angiver årsagen.

ANSVAR

Genuina Garn & Håndværk påtager sig ikke noget ansvar for forsinkelse som skyldes fragtfirmaet, bortkomst af produkter i forbindelse med indsendelse/fragt af en reklamation eller ansvar for følgeomkostninger ved forsinkelser, ombytninger, reklamationer og efterleveringer.

I øvrigt…

Der findes også en virtuel shop